Ahad, 26 Julai 2009

Orang Cina yg Over?

Jarang orang cina datang makan kat warung ni, al maklumlah tempat kecik dan takder yamseng (haram tu). Tapi petang tadi sebelum marghrib ada orang yang datang pekena mi jawa kat warung ni muka macam cina. Rupa2nya banjar. Begitulah rakyat Malaysia. Warna kulit dan rupa tak semestinya mencerminkan bangsa. Hebat!

Tapi ada yang tak hebat bila Paktam terjumpa artikel yang ditinggalkan oleh pelanggan Paktam ni. Tentang kenyataan Ketua Wanita MCA:

"Ketua Wanita MCA mengeluarkan kenyataan lebih ekstrem mendesak Menteri Dalam Negeri supaya anak yang dikandung oleh teman wanita Beng Hock diletakkan status anak sah taraf dan bukan anak luar nikah."

Tepuk dahi juga Paktam. Macam ni punya orang pun ada dalam dunia ini. Sampai anak dalam kandungan pun nak dijadikan mangsa politik. Teruknya politik di Malaysia ni. Nasib baiklah Paktam tak join parti politik.

Tapi hari ke sehari Paktam tengok parti orang cina ni mcm2 isunya. MCA dengan isu sokongan yg berkurang, Jui Meng lompat. DAP dengan isu underworld nya, rasuah dan setpol yg jatuh bangunan. Macam2 lah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan