Selasa, 11 Ogos 2009

Pemuda Yang Mandul

La ni banyak sangat benda yang berlaku di dalam masyarakat kita. H1N1 lah.., penjualan arak lah.., orang mati jatuh bangunan lah.., dan macam - macam respons yang Paktam baca kat blogs.

Paktam nampak ada perkembangan positif bila mana banyak blog yang menyampaikan berita yang cukup terkini. Tak dan tv nak keluar diorang dah sampaikan dah. Memang superb! Macam nak wat mi segera, cepat dan mengenyangkan.

Dalam banyak2 respons yang Paktam terima, kelihatan satu perkara yang Paktam boleh klasifikasikan sebagai Kemandulan Pemuda UMNO yang nampaknya tidak memainkan peranan yang cukup efektif sebagai tenaga penggerak dan menekan kerajaan dan pembangkang dalam sesuatu isu yang ditimbulkan.

Bukann tak mampu Paktam rasa tapi juga sebab tak mau. Bila bab arak keluar di media, yang bising dan hingar adalah nak buat demonstrasi. Itu pun nak join PAS. Cubalah buat sendiri. Baru berani. Baru orang takut. Ini, nak demo tapi dok menyorok belakang jubah PAS, apa barang.....

Bila Paktam tengok gambar ketua korang yang sedang berseronok di kelab malam bersama limpahan botol arak, baru Paktam paham. Kawan tu pun layan sama benda tuh..

Macaman korang boleh pilih dia jadi ketua?? Adakah disebabkan Blackberry yang diberi secara percuma itu dan juga duit belanja itu kamu semua telah memilih seseorang yang juga terlibat dalam perkara mungkar..

Bangunlah Pemuda, jadilah seperti harimau yang hebat mempertahankan kawasannya walau dengan nyawanya. Kalia masih lagi belum tewas.. Kepada ketua Pemuda yang korang sanjungi... Berubahlah kalau tak mahu 'di ubah'....

p/s: dengar kata kari kepala ikan boleh ubat H1N1.. betulke?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan